Zdalny meldunek Gości – aplikacje hotelowe, które świetnie się sprawdzą

Współczesne usługi hotelowe stawiają na coraz większą samodzielność i niezależność Gości. Pozwala to nie tylko odciążyć personel obiektu, ale także przenieść część zadań na osoby dokonujące rezerwacji. Ta wzajemnie korzystna relacja dotyczy także procesu meldunkowego, który dzięki nowym technologiom można wykonać zdalnie w dowolnym miejscu o dowolnej porze. Jakie są wady i zalety tego rozwiązania? 

Rozwój hotelarstwa

Ostatnie dwie dekady w hotelarstwie to okres ogromnego rozkwitu, który branża zawdzięcza m.in. rosnącemu zainteresowaniu ze strony turystów zagranicznych, jak i zmieniającej się krajowej koniunkturze społeczno-ekonomicznej. Polacy podróżują coraz częściej i coraz chętniej. Tylko w pierwszym kwartale 2022 roku branża udzieliła turystom aż 15,5 mln noclegów (GUS).  

Obsługa tak dużego ruchu turystycznego jest możliwa m.in. dzięki stale rozbudowującej się bazie hotelowej. Jeszcze dwie dekady temu w całej Polsce funkcjonowały zaledwie 924 obiekty hotelowe. Obecnie ich liczba wynosi 2541, a razem z pozostałymi obiektami turystycznymi świadczącymi noclegi to 9942 miejsca.  

Zdalny meldunek Gości

Technologie w służbie hoteli

Szybki i zrównoważony rozwój zapewniają branży również nowoczesne technologie, które upraszczają procedurę rezerwacyjną i meldunkową. Większość zadań administracyjnych jest dzisiaj realizowana za pośrednictwem Internetu, gdzie ponad 65 proc. Gości dokonuje rezerwacji pobytu w obiekcie.  

To właśnie sieć i obecność w tym miejscu atrakcyjnych, wiarygodnych i stosunkowo niedrogich usług hotelowych generują dziś największy ruch we wszystkich obiektach noclegowych. Hotele, które dotychczas świadczyły „klasyczną” usługę hotelową, muszą walczyć z cyfrowym wykluczeniem i dostosowywać się do reguł zmieniającego się rynku. Nie zawsze jednak musi to oznaczać technologiczną rewolucję w obiekcie. Wystarczy wdrożyć kilka prostych i niskonakładowych rozwiązań, aby dostosować swoją usługę do oczekiwań Gości hotelowych. 

Kiosk samoobsługowy w hotelu

To jedno z coraz popularniejszych rozwiązań, które zyskało przychylność klientów przede wszystkim w branży handlowej. Dzięki prostemu i intuicyjnemu interfejsowi Goście hotelowi mogą samodzielnie zarządzać pobytem za pomocą funkcjonalności systemu. Kiosk, jako samo urządzenie może zostać dowolnie spersonalizowane i dostosowane do wymagań obiektu. Dotyczy to nie tylko jego rozmiaru, kolorystyki czy sposobu montażu, ale także funkcjonalności. Urządzenie poza dotykowym ekranem może zostać wyposażone w terminal płatniczy czy czytniki kart lojalnościowych 

Kiosk samoobsługowy w obiekcie hotelowym to doskonałe uzupełnienie tradycyjnej obsługi. Jego wykorzystanie pozwoli nie tylko rozładować kolejki, ale także udostępnić wiele funkcji niedostępnych poza godzinami pracy recepcji.

Za jego pośrednictwem Goście hotelowi mogą wykonać m.in. takie operacje, jak:  

  • samodzielne zameldowanie i wymeldowanie
  • automatyczne wydanie karty do pokoju lub wydrukowanie nr PIN umożliwiającego otwarcie drzwi
  • obsługa w wielu językach
  • rozliczenie opłaty za pobyt
  • generowanie i wysyłanie faktur na wskazany adres mailowy

Kioski samoobsługowe to również atrakcyjna powierzchnia prezentacyjna, która może informować Gości o aktualnych ofertach specjalnych lub wydarzeniach w obiekcie. Pojawienie się takiego urządzenia w obiekcie poprawia również wizerunek i znacząco redukuje czas obsługi klientów. 

Aplikacja hotelowa − zdalny meldunek

Innowacje technologiczne w obiekcie hotelowym nie zawsze muszą się wiązać z rewolucyjnymi inwestycjami. Jednym z rozwiązań, które znacząco unowocześnia obsługę, jest aplikacja umożliwiająca zdalny meldunek. Dzięki niej możemy wyeliminować czasochłonny proces administracyjny, który dotychczas musiał być realizowany bezpośrednio na recepcji.  

Za jej pośrednictwem Gość, który samodzielnie dokonuje rezerwacji na stronie obiektu, otrzymuje bezpośredni link przekierowujący go formularza rezerwacyjnego. Dzięki temu jeszcze przed przyjazdem, w dowolnym miejscu i w dowolnej chwili może dokonać niezbędnej procedury meldunkowej. Oprócz najważniejszych danych możemy również pozyskać także zgody marketingowe, które pozwolą nam utrzymać relację z klientem.  

Proste narzędzie, jakim jest aplikacja do zdalnego meldunku to dla hotelu przede wszystkim: 

  • odciążenie pracy recepcji
  • bezpieczeństwo przechowywania danych
  • wyeliminowanie papierowych formularzy
  • kompleksowa obsługa za pośrednictwem Internetu
  • większa elastyczność i satysfakcja Gości

Zastosowanie obu powyższych narzędzi gwarantuje tradycyjnym obiektom hotelowym wprowadzenie najbardziej oczekiwanych przez Gości rozwiązań technologicznych. Większa dostępność i elastyczność w obsłudze z pewnością realnie wpłynie nie tylko na wizerunek czy ocenę, ale również na większe obłożenie w obiekcie hotelowym. Chcesz wiedzieć więcej o aplikacjach? Masz pytania? Skontaktuj się z nami!