Staff Assistant – usprawnienie pracy hotelowego personelu

W hotelowej rzeczywistości, non stop dochodzi do wymiany komunikatów pomiędzy obsługą hotelową. Jedni zgłaszają posprzątany pokój, drudzy usterkę na korytarzu – końcowym odbiorcą w większości przypadków jest menedżer, który uruchamia kolejny etap działań. Staff Assistant to narzędzie optymalizujące komunikację i zarządzanie hotelowym personelem. 

Status pokoi z aplikacją

Często w komunikacji hotelowej, obsługa pokoi po posprzątaniu danego pokoju, odhaczają go na liście i przechodzą do kolejnego. Po skończonym piętrze, przekazują dokument do menedżera piętra, następnie menedżer przekazuje informacje o posprzątanych pokojach na recepcji w celu kolejnego wynajęcia. Takie przesyłanie informacji sprawia, że pokoje nie są na bieżąco aktualizowane jako „czysty”, tylko dopiero po skończonym piętrze.

Ten proces można usprawnić, dzięki czemu pokoje od razu po posprzątaniu będą dostępne dla Gości. Pozwoli na to aplikacja Staff Assistant, która działa na każdym urządzeniu z ekranem dotykowym i systemem Android w ramach wewnętrznej sieci WiFi. Pracownicy po posprzątaniu danego pomieszczenia zaznaczają w aplikacji jego status. Taka informacja, od razu dostępna jest dla obsługi recepcji, dzięki czemu pokój od razu może być gotowy do sprzedaży.

Zgłaszanie usterek i awarii

Hotelowa rzeczywistość pełna jest różnorakich urządzeń oraz innych rzeczy, które mogą się popsuć. Czasem jest to pech, czasem naturalne zużycie – ważne jest jednak, żeby taka usterka została jak najszybciej usunięta, ponieważ może ona rzutować na końcowej ocenie wizyty naszego Gości. W jaki sposób można uprawnić ten proces? Za pomocą Staff Assistant!

Aplikacja pozwala na wprowadzenie zgłoszonych przez pracowników i Gości awarii w pokojach, a następnie na przypisanie takiego zgłoszenia do konkretnego pracownika. Możemy również zobaczyć listę nierozwiązanych usterek oraz zbiorczy podgląd wszystkich usterek w ostatnim czasie.

Błyskawiczna komunikacja dla pracowników

Hotele często w swoich obiektach organizują konferencje lub szkolenia. Podczas takich wydarzeń często dzieją się rzeczy, które wymagają szybkiej realizacji – np. konieczność dostawienia dodatkowych krzeseł  lub usunięcie problemu z nagłośnieniem. W takiej sytuacji należy szybko powiadomić pracownika, które zajmie się tym zadaniem. Hotelowi pracownicy mają wiele obowiązków i „krążą” po całym obiekcie, dlatego zlokalizowanie takiego pracownika może nie należeć do najłatwiejszych. Aplikacja Staff Assistant pozwala na szybkie przekazywanie informacji między pracownikami. Dzięki temu, sprawne zlokalizowanie współpracownika pozwala na szybkie rozwiązanie sytuacji awaryjnych.

Obsługa minibaru

Raportowanie stanu minibarku i jego rozliczanie może być dość pracochłonne. W wielu przypadkach, obsługa pięter podczas sprzątania pokoju sprawdza stan minibarku, a następnie zanosi zdobyte informacje na recepcje. Następnie recepcjonista uruchamia proces uzupełniania braków w lodówce i obciążania konkretnych Gości. Ten proces również można usprawnić z Staff Assistant.

W trakcie sprzątania pokoju, obsługa weryfikuje i zaznacza w aplikacji stan minibaru. Taka informacja, błyskawicznie trafia do systemu recepcyjnego i automatycznie obciąża rachunek Gościa. Dzięki temu unika się sytuacji, w której Gość jest „rozliczany” przy opuszczaniu obiektu hotelowego, co często prowadzi do nieporozumień z recepcją.

Staff Assistant – najlepszy asystent obsługi

Ustandaryzowany przepływ informacji między obsługą hotelową może mieć wymierny wpływ na zwiększenie obrotów w hotelu oraz pozytywnie wpłynąć na końcową opinię o pobycie Twoich Gości hotelowych. Postaw na Staff Assistant i usprawnij pracę swoich pracowników hotelowych!