skuteczny Marketing hotelowy? Postaw na Marketing Automation

Marketing hotelowy – kiedy jest dobrze prowadzony oznacza bardziej zaangażowanych i lojalnych Gości. A jest to marzenie każdego hotelarza. Jednak zbudowanie takiej relacji w konkurencyjnym środowisku, jakim jest rynek hotelowy, to niezłe wyzwanie. Jak zapewne wiesz, tutaj każde działanie, które zwiększa konkurencyjność obiektu – przywiązanie Gości oraz chęć do ponownych odwiedzin – jest na wagę złota. Hotelarzom z pomocą przychodzą narzędzia do Marketing Automation. Są to moduły odpowiedzialne za tworzenie spersonalizowanych kampanii do odpowiednio dobranych grup odbiorców.

Marketing hotelowy – dostosuj komunikat do odbiorców

Chcesz dotrzeć ze swoim komunikatem w adekwatnym momencie do właściwiej grupy odbiorców? Potrzebujesz do tego modułu do Marketing Automation. To narzędzie umożliwiające dotarcie z dopasowanym komunikatem do osób, które będą nim zainteresowane. Dzięki temu, skuteczność kampanii marketingowych będzie zdecydowanie większa niż dotychczas. Wszystko dzięki stworzeniu grup odbiorców biorąc pod uwagę dane behawioralne i transakcyjne Gości hotelowych.

Chcesz wysłać informację o nowym zabiegu w hotelowym SPA? Stwórz layout wiadomości i roześlij do osób, które wcześniej korzystały z zabiegów. Jeden z Twoich Gości obchodzi dzisiaj urodziny? Zaplanuj kampanię urodzinową i w ten wyjątkowy dzień odezwij się z dodatkowym rabatem na hotelowe usługi. Stały klient właśnie wymeldował się z hotelu? Podziękuj mu za pobyt i zaproś do ponownych odwiedzin z indywidualnym rabatem. To wszystko i wiele więcej oferuje narzędzie do Marketing Automation w systemie RH2 od GiP.

Marketing Automation – narzędzie marketingowe na miarę Twoich potrzeb

Narzędzie Marketing Automation pozwala zaprojektować kampanie (mailowe oraz SMSowe). Umożliwia to pozostanie w stałym kontakcie z Gośćmi hotelowymi. Co więcej, większość kampanii wystarczy zaplanować tylko raz. W jaki sposób? To proste. Trzeba stworzyć projekt wiadomości i odpowiednio dobrać grupę odbiorców. To wszystko, ponieważ całą resztą zajmuje się narzędzie, które systematycznie i w wybranym czasie wysyła kampanię do klientów.

Co więcej, automatyzacja działań marketingowych nie tylko zaoszczędzi czas pracowników hotelu, ale i pozwoli budować długofalową relację z Gośćmi hotelowymi. W jaki sposób? Jak zapewne wiesz, sekret komunikacji marketingowej tkwi w odpowiednim dopasowaniu komunikatu do grupy odbiorców. Chodzi o uwzględnienie wieku jak i zainteresowań klientów. Również o odniesienie do wcześniejszych informacji, które hotelarze posiadają w swoich systemach.

Dodatkowy plus to fakt, że Marketing Automation jest zintegrowany z bazą Gości hotelowych, którą posiadają hotelarze w systemach recepcyjnych. Jest to zupełnie unikalne rozwiązanie. Dzięki temu, nie ma potrzeby importowania listy Gości, bo system działa na bazie z PMS. Oznacza to również, że jej aktualizacja jest zbędna. Baza Gości będzie się sama automatycznie powiększać.

Tworzenie i wysyłanie spersonalizowanych wiadomości to nie wszystko

Moduł umożliwia również pełną kontrolę prowadzonych działań. Wszystko dzięki rozbudowanym raportom i analizom. Jest też możliwość przeprowadzenia testów A/B odnośnie tytułu kampanii. Pozwoli to wybrać ten, który zwiększy efektywność prowadzonych działań. Co więcej, analizowanie poprzednich wysyłek pod kątem dnia i godziny pozwoli wybrać optymalny termin, w którym prawdopodobieństwo otwarcia wiadomości jest największe.

Moduł Marketing Automation umożliwia również tworzenie grup odbiorców biorąc pod uwagę dane behawioralne i transakcyjne. Są to między innymi: wiek, płeć, korzystanie z usług dodatkowych, albo charakter pobytu. Dodatkowo, poza kampaniami ciągłymi, można również zaplanować kampanie jednorazowe. Na przykład zapis do systemu lojalnościowego, czy też kampanię zaplanowaną w czasie rzeczywistym. Inną opcją jest podziękowanie za pobyt w hotelu godzinę po wymeldowaniu Gościa.

Dopasowana treść komunikacji marketingowej pozwoli osiągać efekty, o których nawet nie marzyłeś. Wszystko dzięki odpowiednio zaplanowanej i spersonalizowanej treści, która trafi do odpowiednich osób. Dlatego pomyśl o zainwestowaniu w moduł Marketing Automation. Spraw, że codzienna praca Twoich pracowników będzie łatwiejsza, a efekty bardziej spektakularne.