Skuteczna promocja hotelu? Wykorzystaj e-mail i SMS marketing

Przygotowania do wysokiego sezonu w hotelarstwie to nie tylko odświeżanie wnętrz, aktualizacja cen i dopinanie wszystkiego na ostatni guzik. Jednym z najważniejszych zadań stojących przed hotelarzami jest skuteczna promocja obiektu i pozyskanie możliwie największej liczby Gości. Czy e-mail i SMS marketing to nadal efektywne narzędzia dla branży? Z jakich rozwiązań korzystać, aby zwiększać sukcesy kampanii i budować lojalne więzi z Gośćmi?

Wirtualna przestrzeń w branży hotelarskiej

Branża hotelarska jest najsilniej rozwijającym się sektorem turystyki. Dzięki nowym nawykom konsumenckim i wykorzystaniu internetowych narzędzi w ponad dwie dekady zbudowano potężny sektor zatrudniający tysiące ludzi. Udaje się to m.in. dzięki nowoczesnym narzędziom internetowym, które umożliwiają Gościom natychmiastowy dostęp do obiektów hotelowych na całym świecie. Jak wiadomo, hotelarze bardzo szybko odnaleźli się w wirtualnej przestrzeni, dopasowując reguły promocji do własnych zasad.

Mimo popularności różnych agregatów to jednak e-mail i SMS marketing są nadal najskuteczniejsze w branży. Decyduje o tym kilka czynników:

  • niski koszt − wysyłka, szczególnie wiadomości e-mail jest darmowa. Jedyny nakład ponoszony przez obiekt to ten, związany z odpowiednim oprogramowaniem do tworzenia kampanii oraz ich planowanie i optymalizacja
  • wysokie konwersje − szacuje się, że 3 na 4 Polaków dostaje ok. 20 e-maili dziennie z ofertami sprzedaży. Co druga osoba decyduje się skorzystać z propozycji nawiązując przy tym lojalną więź ze sprzedawcą
  • nieograniczone zasoby − kampanie tekstowe w formie e-mail i SMS dają ogromne możliwości w wirtualnej komunikacji. Możemy wysyłać Gościom zdjęcia, grafiki, filmy czy też karty podarunkowe lub vouchery rabatowe. Skuteczność treści możemy dowolnie testować i optymalizować do osiągnięcia satysfakcjonujących efektów
  • adekwatność − mając do dyspozycji dane o naszych Gościach, możemy dostosować wysyłkę tak, aby docierała zawsze w okresie największego potencjału sprzedażowego
Skuteczna promocja hotelu Wykorzystaj e-mail i SMS marketing

Marketing wyjątkowych okoliczności

Według danych zawartych w raporcie „E-mail marketing w Polsce” odbiorcy najczęściej zwracają uwagę na nadawcę oraz na tytuł wiadomości. To właśnie za pośrednictwem tych dwóch miejsc mamy szansę wzbudzić zainteresowanie naszych potencjalnych Gości. Problem polega jednak na tym, że wśród dziesiątek innych e-maili przekonujących o niepowtarzalnej ofercie, coraz trudniej się wyróżnić. Właśnie dlatego skutecznym rozwiązaniem okazuje się personalizacja wiadomości. Wysyłanie dopasowanych do Gości kampanii nie jest trudne, o ile dysponujemy konkretnymi danymi, które możemy zbierać podczas meldunku.

Posiadając w naszej bazie, chociażby podstawowe dane możemy przygotować oferty na następujące okoliczności: 

  • urodziny − zapisując w systemie datę urodzin naszych Gości, możemy wykonać wysyłkę e-maili do wszystkich, którzy obchodzą swoje święto z informacją o specjalnej ofercie pobytowej. Możemy również poprzedzić urodziny wysłaniem wiadomości, w której zaproponujemy solenizantowi pobyt ze specjalnymi udogodnieniami
  • rocznica pobytu − dysponując datą pierwszego pobytu, możemy spróbować przywrócić u naszych Gości wspomnienia. Dla większej uwagi zaproponujmy im cenę, jaką zapłacili wówczas za nocleg lub za kolację
  • pobyt całą rodziną − możemy przypomnieć naszym Gościom okazje, gdy pojawili się u nas całą rodziną np. na świątecznym spotkaniu lub jubileuszowej uroczystości i zaproponować zniżkę na kolejny pobyt
  • Dzień Kobiet czy Dzień Mężczyzn − zapisując płeć osoby dokonującej rezerwacji możemy złożyć życzenia wraz z dedykowaną ofertą

Marketing automation − wyższa sprzedaż i lepsze relacje

Wysyłanie spersonalizowanych e-maili i SMS-ów nie byłoby możliwe bez odpowiednich narzędzi, które umożliwiają wygodną wysyłkę wielu wiadomości tekstowych na raz. To właśnie za ich pośrednictwem możemy tworzyć kampanie informacyjne, które bezpośrednio przekładają się na większą liczbę rezerwacji i wyższy zysk. Tego typu działania marketingowe są najtańsze spośród wszystkich dostępnych w internecie i najbardziej skuteczne.

W branży hotelarskiej możemy liczyć na dedykowane oprogramowanie do wysyłki wiadomości, które zapewnia takie funkcjonalności, jak:

  • integrację z systemem hotelowym
  • określanie konkretnych grup odbiorców
  • bieżące monitorowanie wyników
  • wykonywanie testów A/B

Profesjonalne narzędzie do masowej wysyłki nie tylko pomoże nam stworzyć efektywne kampanie, ale także podpowie nam, które treści są najchętniej czytane przez naszych odbiorców. Dzięki temu nauczymy się lepszej i wiarygodnej komunikacji, co z kolei wpłynie na jakość relacji Gości z  obiektem.

Chcesz dowiedzieć się więcej o oprogramowaniu do wysyłki spersonalizowanych e-maili i SMS-ów do Gości? Napisz do nas! Chętnie odpowiemy na wszystkie pytania i dopasujemy idealne rozwiązanie dla Twojego obiektu hotelowego.