Jak usprawnić księgowość w hotelu? Czas na integrację systemu PMS

Rachunkowość w branży hotelarskiej jest bardziej skomplikowana niż w pozostałych działalnościach. Nic w tym zatem dziwnego, że księgowość w hotelu, a więc zarządzanie przychodami i przesyłanie wielu dokumentów do zewnętrznych systemów finansowo-księgowych pochłania mnóstwo czasu i energii personelu. Na szczęście z pomocą przychodzą technologie od GiP, które potrafią usprawnić ten proces. Mowa o możliwości integracji hotelowego PMS z zewnętrznym programem księgowym.  

Czas na automatyzację księgowości w hotelu

Faktury VAT, raporty sprzedaży dzienne i dobowe czy też raporty kasowe to tylko jedne z wielu dokumentów, które trzeba wysyłać księgowości do rozliczenia w zewnętrznym systemie finansowym. Wyobraź sobie, że wszystkie z nich mogą być dostarczane automatycznie. Brzmi komfortowo, prawda? To jedna z opcji, którą zyskasz dzięki integracji PMS od GiP z zewnętrznym systemem księgowym. Co więcej, będziesz mieć również możliwość automatycznego przesyłania dokumentów magazynowych oraz faktur zakupu.  

Rozwiązanie to powoduje dużą oszczędność czasu. Dzięki automatyzacji, transfer dokumentów odbywa się sprawnie i przy mniejszej liczbie zaangażowanych pracowników. Wiąże się z tym także wiele innych korzyści – czytaj dalej, aby dowiedzieć się jakich.

Błyskawiczny przepływ dokumentów

Rosnąca z każdym dniem liczba dokumentów do rozliczenia może powodować, że nie docierają one na czas do księgowości, a ich stosy zaczynają się piętrzyć na biurkach pracowników. Sytuację dodatkowo utrudnia fakt, że często potrzebna jest duża ilość korekt i uzgodnień by np. zamknąć miesiąc i ustalić sytuację finansową działalności. Integracja PMS z zewnętrznym systemem finansowo-księgowym pozwala raz na raz zawsze pożegnać się z zaległościami w rozliczeniach dzięki możliwości szybkiego przekazywania dokumentów w obiekcie. Sprawia to, że łatwiej jest być zawsze na bieżąco i nie dopuścić do opóźnień w księgowaniu 

księgowość w hotelu

Kontrola nad finansami hotelu

Użytkownicy korzystający z integracji PMS z zewnętrznym systemem księgowym mają również większą kontrolę nad finansami hotelu. Dzięki temu, że dokumenty na bieżąco trafiają do zewnętrznego systemu można mieć na ich podstawie np. stały wgląd w realizację budżetu. Ponadto, ułatwiona jest także weryfikacja zawartych w nich danych i sprawdzenie czy są one prawidłowe. Co więcej, integracja pozwala też uniknąć błędów popełnianych przez osoby, które wprowadzają dokumenty do systemu. Sprawia to, że zarządzanie dokumentami i finansami hotelu staje się łatwiejsze. 

Podczas integracji systemu PMS od GiP z zewnętrznym systemem finansowo-księgowym można:

  • szybko i wygodnie przekazywać dokumenty, 
  • oszczędzać czas, 
  • zoptymalizować pracę personelu, 
  • unikać błędów, 
  • mieć stałą kontrolę nad finansami hotelu. 

Integracja sprawia, że zarządzanie finansami w obiekcie jest nie tylko prostsze, ale i bardziej efektywne. Dzięki temu, przedsiębiorcy nie muszą martwić się opóźnieniami czy też zastojami w przepływie dokumentów co znacząco usprawnia działanie hotelu. Tym samym, można skupić się na rozwoju działalności i zwiększaniu zysków 

Chcesz wdrożyć integrację w swoim obiekcie lub w sieci obiektów? Zapraszamy do kontaktu! Z chęcią odpowiemy na wszystkie pytania.