Google Hotels – czy warto dodać swój obiekt?

Najpopularniejsza wyszukiwarka internetowa nieustannie rozwija swoje usługi. Jedną z nich jest metawyszukiwarka, która umożliwia znajdowanie noclegów bezpośrednio w mapach i wynikach wyszukiwania. To nie tylko alternatywa dla serwisów typu OTA, ale również dobry planer podróży. Czy warto umieścić swój obiekt w Google Hotels? Jak zapewnić sobie wysoką widoczność?

Google Hotels – co to jest?

Usługa skierowana do podróżnych szukających noclegu według lokalizacji została uruchomiona już w 2011 roku pod nazwą Google Hotel Finder. Jednak wraz z rozwojem internetowych usług rezerwacyjnych musiała dostosować się do panujących reguł rynkowych. Dzisiaj Google Hotels to metawyszukiwarka, która w bardzo rozbudowany sposób pozwala przeglądać oferty noclegów bez opuszczania wyszukiwarki. Korzysta przy tym z licznych kryteriów wyszukiwania i umożliwia bezpośrednie dokonywanie rezerwacji. Jej dużym atutem, który przyciąga coraz więcej użytkowników, jest porównywarka cenowa, która pomaga znaleźć platformę sprzedażową z najniższą stawką.

Narzędzie korzysta również z tak bardzo popularnych recenzji, które są wiarygodnym systemem opinii ze względu na brak możliwości edytowania treści przez właścicieli obiektu. Usługa jest częścią wielkiej platformy Google Travels, która umożliwia szczegółowe planowanie całej podróży. Wysoka widoczność wyników w wyszukiwarce sprawia, że coraz częściej trafiają tam podróżni szukający noclegów w wybranym obszarze. Czy jednak usługa od Mountain View jest aż tak bardzo popularna i należy skupić się na korzystnej widoczności?

Lepiej widoczni? Widocznie lepsi!

Reguła w poszukiwaniu obiektu noclegowego jest taka, że klienci rzadko szukają konkretnego obiektu, a ich głównymi kryteriami są lokalizacja i cena. Właśnie na tych dwóch atrybutach oferty skupia się usługa Google Hotels. Odrębny box, który pojawia się w wyszukiwarce po wpisaniu zapytania, wyświetla potencjalnym Gościom wszystkie najważniejsze informacje.

Dodanie obiektu do usługi to przede wszystkim:

  • widoczność obiektu w konkretnej lokalizacji co umożliwia lepszą prezentację oferty
  • bezpośrednie rezerwacje przez stronę i konkurowanie z ofertami prezentowanymi przez OTA
  • niższe koszty pozyskania rezerwacji i brak prowizji platform pośredniczących
  • możliwość zdobywania cennych danych dzięki śledzeniu ścieżki zakupowej, dane demograficzne i geograficzne Gości
  • wielopoziomowa konfiguracja zasobów dzięki Room Bundles − narzędziu do definiowania pakietów pokojowych, łączenia ich z usługami i konfigurowaniu cen

Dodanie obiektu do usługi Google Hotels to możliwość prezentowania oferty obiektu w aż czterech kluczowych miejscach:

  • w wynikach wyszukiwania − oczywiście widoczność obiektu jest uzależniona od wpisanej frazy, ale dodanie obiektu do usługi otwiera nam drogę do wartościowych wyszukiwań
  • w mapach Google − to jedno z najważniejszych miejsc poszukiwania hoteli i obiektów noclegowych, które umożliwiają podjęcie gościom najlepszego wyboru
  • w asystencie Google − to wciąż rozwijane narzędzie do wyszukiwania, które również może naprowadzić potencjalnych klientów na nasz obiekt
  • w wyszukiwarce hoteli − jako element planera podróży Google Travels pomaga zorganizować i zaplanować w jednym miejscu wszystkie etapy podróży

Jak zaistnieć w usłudze Google Hotels?

Początek korzystania z usługi to przede wszystkim założenie profilu firmy w usługach Google. Proces rozpoczyna się od samodzielnego dodania obiektu lub od przejęcia kontroli nad już istniejącą wizytówką. Aby uwiarygodnić swoje prawa do zarządzania hotelem, konieczne jest zweryfikowanie jej za pomocą automatycznego połączenia z Google, poprzez wiadomość SMS lub w niektórych przypadkach poprzez wysłanie kodu weryfikacyjnego tradycyjną pocztą.

Kolejny etap to edycja atrybutów hotelu, które mogą mieć kluczowe znaczenie dla potencjalnych Gości. To właśnie za ich pomocą będzie można wyszukać obiekt pod względem takich udogodnień, jak:

  • bezpłatne Wi-Fi
  • centrum fitness
  • bezpłatne śniadanie
  • przyjazne dzieciom
  • bezpłatny parking
  • przyjazny zwierzętom
  • klimatyzacja
  • basen
  • bar
  • restauracja

Oprócz podstawowych udogodnień musimy określić również samą klasę hotelu, dodać linki rezerwacyjne oraz godziny pracy obiektu. Skonfigurowana w ten sposób wizytówka zapewni nam podstawową widoczność hotelu w wynikach wyszukiwania. To jednak dopiero pierwszy etap. Szybko może się okazać, że nasz obiekt rzadko wyświetla się potencjalnym Gościom, którzy szukają noclegu w wybranej lokalizacji. Jak to poprawić i rywalizować o dokonanie rezerwacji?

Google Hotel Center

Google Hotel Center to profesjonalne rozwinięcie usługi Google Hotels. Jest skierowany do agencji reklamowych i właścicieli obiektów noclegowych. Google w swojej wyszukiwarce zapewnia wiele bezpłatnych form promocji, ale te najbardziej skuteczne, które generują zysk, wiążą się z ponoszeniem kosztów. W przypadku hoteli reguła jest taka sama, jak z reklamami płatnymi Google. Podczas wyświetlania wyników odpowiadających na zapytania o hotele odbywa się aukcja stawek (CPC), która decyduje o tym, który obiekt wyświetli się potencjalnemu Gościowi jako pierwszy. Reklamodawcy mają również możliwość rozliczania się za pomocą prowizji, którą zapłacimy w przypadku dokonania rezerwacji za pośrednictwem narzędzia Google.

Na poziomie profesjonalnym Google Hotels nie jest bezpłatną alternatywą dla serwisów OTA. Jak pokazują statystyki, znaczna część poszukiwań rozpoczyna się od sprawdzenia oferty noclegowej w popularnych serwisach rezerwacyjnych. Zastanawiając się nad obecnością hotelu w usługach Google, należy rozważyć czy stać nasz obiekt na nieobecność w tym miejscu. Nie ulega wątpliwości, że rozwijana przez najpopularniejszą firmę informatyczną na świecie usługa staje się coraz popularniejsza, a możliwości tymczasowego udziału w aukcjach daje nam dodatkowe możliwości na pozyskanie rezerwacji.