Co zmieniło się w systemie w związku z RODO?
RODO to temat, o którym jest głośno od kilku miesięcy. Nowe przepisy nałożyły na przedsiębiorców szereg wymagań, natomiast liczne informacje w mediach, przyczyniły się do uświadomienia wielu osobom wartości danych osobowych i przez to wpłynęły na podejście konsumentów do podawania danych.
Zawsze wyprzedzamy zapowiadane legislacje, dlatego też odpowiednio wcześniej dostosowaliśmy systemy do nowych przepisów. Niedawno pisaliśmy o Elektronicznej Karcie Meldunkowej (EKM) – rozwiązaniu inspirowanym RODO a znacznie ułatwiającym zameldowanie klienta (link) jednak tu wyszczególnimy zmiany w samym systemie.
Co zmieniło się w systemie?
Nowa wersja oprogramowania RH2 obejmuje wszystkie niezbędne funkcje dla spełnienia przez hotel wymagań RODO i ich realizacji w działalności operacyjnej hotelu, w tym:
- możliwość określenia dla każdego użytkownika zakresu dostępu do danych i operacji
- zdefiniowanie treści zgód do akceptacji przez gości hotelu
- wydruk formularza zgody do akceptacji przez gościa
- rejestracja przyjętych zgód i wniosków gości, wraz z informacją o czasowym ograniczeniu tej zgody
- rejestracja wniosków klienta, dotyczących jego danych osobowych, takich jak sprostowanie danych, ograniczenie przetwarzania, udostępnienie danych, wniesienie sprzeciwu, anonimizacja, oraz funkcje do realizacji tych wniosków
- automatyczne dziennikowanie operacji i zmian w danych osobowych, z danymi użytkownika, który ich dokonał
- możliwość wydruku dziennika przeprowadzonych operacji
- anonimizacja danych na wniosek osoby, której dane dotyczą
- automatyczna anonimizacja danych, których hotel nie ma prawa dłużej przetwarzać, wg przesłanek prawnych RODO
To tylko niektóre funkcje, które pozwolą naszym klientom dbać o dane osobowe gości hotelowych zgodnie z rozporządzeniem o ochronie danych osobowych.
Jeśli chcecie dowiedzieć się więcej, zapraszamy do kontaktu!