BeerWall – nowe doświadczenia dla Gości hotelowej gastronomii

Samoobsługa w branży hotelowo-gastronomicznej zyskuje coraz większą popularność. Z najnowszych badań i statystyk wynika, że Goście realizujący samodzielnie usługi czerpią z nich większą satysfakcję i lepiej zaspokajają swoje potrzeby. W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie samoobsługą powstaje wiele innowacyjnych technologii, które dostarczają klientom nowe doświadczenia. Jedną z nich jest BeerWall, który umożliwia samodzielną dystrybucję niskoprocentowego alkoholu. Jak działa i dlaczego jego instalacja podnosi zyski w restauracjach i pubach hotelowych?

Doświadczenie samoobsługi

Największe światowe sieci gastronomiczne od dwóch lat zaczynają wdrażać samoobsługowe rozwiązania na masową skalę. Wiąże się to m.in. ze zmianą pokoleniową konsumentów, którzy wychowując się wśród cyfrowych technologii, preferują tego typu rozwiązania. Po kilku latach wdrażania i testowania nowych rozwiązań informatycznych wiadomo, że pozwalają zmniejszyć kolejki przy tradycyjnych kasach, a perswazyjne komunikaty sprzedawców nie są tak skuteczne, jak te wyświetlane w kioskach.

Samoobsługa to jednak przede wszystkim samodzielność, którą coraz bardziej cenią sobie Goście. Mając do dyspozycji pełny zakres menu, mogą dokonywać najlepszych dla siebie wyborów lub samodzielnie komponować i personalizować swoje zamówienia. Tzw. efekt Ikea jest wykorzystywany przez różne branże, które mogą wciągnąć klienta do realizacji swoich usług. Poczucie sprawczości i współuczestnictwa znacznie wykracza poza tradycyjną konsumpcję, która współczesnemu klientowi już może nie wystarczyć do zaspokojenia swoich potrzeb.

BeerWall - połączenie innowacji

Stworzenie innowacyjnego narzędzia do samoobsługowej dystrybucji piwa wymagało połączenia technologii cyfrowej z mechanicznymi dystrybutorami. Dzięki temu udało się stworzyć bar, którego obsługą zajmują się sami Goście. Korzystanie z niego odbywa się w kilku krokach:

  1. Zakup i doładowanie karty depozytowej bezpośrednio w barze.
  2. Wczytanie karty przy dystrybutorze.
  3. Wybór i pobranie trunku w zadanej przez Gościa ilości.
  4. Wyjęcie karty i odjęcie zużytych środków.

W kilku prostych krokach Goście samodzielnie obsługują i rozliczają wszystkie transakcje. Zakup karty depozytowej na miejscu skraca ilość transakcji związanych z wydawaniem pieniędzy oraz pozwala na ewentualną weryfikację pełnoletności. Zorganizowane w ten sposób stanowisko pozwala bezpiecznie i szybko obsłużyć dużą liczbę Gości, którzy nie muszą czekać przy barze lub przy stoliku na realizację zamówienia.

Aplikacja wspierająca sprzedaż

Samodzielna obsługa nalewaków przez Gości w hotelowej gastronomii to jednak niejedyne doświadczenie oferowane przez BeerWall. Połączona z nim aplikacja umożliwia stałą kontrolę nad środkami oraz uzyskanie informacji na temat oferowanych trunków.

Goście, którzy zainstalują aplikację na swoim telefonie, mogą m.in.:

  • sprawdzać dostępne saldo na swojej karcie
  • mieć dostęp do informacji o produktach oferowanych przez lokal (sprawdzać skład, zawartość alkoholu etc.)
  • dowiadywać się o nowych premierach piwnych w lokalu oraz wydarzeniach specjalnych
  • przystąpić do programu lojalnościowego, który umożliwia zbieranie punktów wymiennych na produkty

Aplikacja daje Gościom pełną kontrolę i dostęp do zasobów, a dla samego lokalu jest cennym narzędziem pozwalającym na tworzenie lojalnych więzi zapewniających stałe grono odbiorców. Połączenie obu technologii − samoobsługi i aplikacji mobilnej tworzy innowacyjne środowisko sprzedażowe, które jest w stanie dostarczyć wartościowe doświadczenia konsumenckie.

BeerWall − odpowiedź na oczekiwania rynku

Samoobsługa i innowacyjna aplikacja to nie jedyne cechy, które gwarantują atrakcyjność rozwiązania. We wciąż zmieniających się warunkach rynkowych BeerWall okazuje się coraz bardziej wartościowym rozwiązaniem, które odpowiada współczesnym wyzwaniom sektora gastronomicznego:

- Kadry i rotacja pracowników

Samoobsługa wymaga znacznie mniejszego obłożenia personalnego, a zakres obowiązków pracowników można zredukować. Dzięki temu możemy oferować atrakcyjne stanowisko pracy z wynagrodzeniem proporcjonalnym do zaangażowania. Takie procesy, jak sprzedaż, nalewanie czy marketing są dziełem samych Gości i mobilnej aplikacji.

- Atrakcyjne ceny

Popularność spożycia alkoholu w lokalach będzie stale rosła m.in. ze względu na rosnące koszty dystrybucji detalicznej. Już teraz niektórzy producenci są zmuszeni do znacznej podwyżki cen kaucji za szklane butelki. Samodzielne korzystanie z nalewaków w hotelowym lokalu gastronomicznym może się okazać nie tylko wygodniejsze, ale również tańsze. Co więcej, lokale, które zdecydują się poszerzyć koncesję na dystrybucję alkoholu na wynos, będą mogły oferować tańszy produkt przy wsparciu proekologicznego trendu.

Promocja i konkurencyjność

Inwestycja w BeerWall to przede wszystkim inwestycja w rozwój gastronomii hotelowej. Stawiając na tak innowacyjne rozwiązanie, możemy zwiększyć przewagę konkurencyjną nad innymi obiektami i odróżnić swoją ofertę od standardowych doświadczeń konsumenckich, które zazwyczaj są oferowane Gościom w innych obiektach. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o BeerWall − zapraszamy do kontaktu! Chętnie odpowiemy na Twoje wszystkie pytania.