5 problemów, które rozwiązuje samoobsługowy kiosk hotelowy

Administrowanie obiektem hotelowym jest zajęciem czasochłonnym i wymagającym. Recepcja pochłania przede wszystkim wiele godzin pracy, które na dodatek nie zawsze są wykorzystywane efektywnie. Czy istnieje dzisiaj skuteczna i wydajna alternatywa, która może zastąpić tradycyjną recepcję lub odciążyć ją w najbardziej intensywnym okresie pracy?

Samoobsługowa ewolucja

Światowa gospodarka stoi właśnie u progu czwartej rewolucji przemysłowej. Jej podstawową cechą jest automatyzacja i informatyzacja możliwie wielu procesów. Dotyczy to nie tylko zakładów produkcyjnych, gdzie coraz częściej praca ludzi sprowadza się do nadzoru i kontroli urządzeń, ale również do codziennych wyzwań i doświadczeń. Pierwsze, eksperymentalne urządzenia zapewniające samoobsługę pojawiły się w Polsce 15 lat temu we francuskiej sieci hipermarketów. Do rozwoju tej technologii potrzebna była jednak zmiana społeczno-technologiczna. Upowszechnienie Internetu i potem coraz większej liczby urządzeń, które go obsługują – wprowadziło nas w technologiczną rewolucję. Obecnie szacuje się, że blisko 80 proc. Polaków korzysta z co najmniej jednego smartfona, a 86 proc. społeczeństwa posiada stały dostęp do Internetu. W takim cyfrowym środowisku szybko rozwijają się nowe technologie, które przyspieszają komunikację i realizację wielu usług. Jedną z takich współczesnych nowinek są samoobsługowe kioski hotelowe, które ułatwiają komunikację z obiektem sprawiając jednocześnie, że możemy się samodzielnie meldować bez względu na porę dnia czy język, jakim się posługujemy. Na jakie funkcjonalności mogą jeszcze liczyć hotelarze, którzy zdecydują się rozwinąć technologicznie swoje przedsiębiorstwo?

Samodzielny meldunek

Wiele obiektów hotelowych, szczególnie w większych miastach jest zmuszona do prowadzenia recepcji w trybie 24/7. Wymaga to nie tylko stałego składu osobowego, który obsłuży miejsce przyjmowania Gości, ale także wymaga prowadzenia grafiku zarówno na zmianę dzienną oraz nocną. Goście, którzy dokonali rezerwacji online w obiekcie, otrzymują zawsze wstępne informacje odnośnie funkcjonowania obiektu i logistyki pobytu. W potwierdzeniu rezerwacji znajdują się zarówno godziny rozpoczęcia, jak i zakończenia doby hotelowej. Zazwyczaj są to godziny, w których recepcja przyjmuje lub odprawia największą liczbę Gości. Z tymi wszystkimi obciążeniami jest w stanie sobie poradzić samoobsługowy kiosk, którego intuicyjny interfejs w prostych krokach przeprowadzi Gości przez proces meldunku.

Dodatkowa powierzchnia reklamowa

Estetyka wnętrz i spójność identyfikacji wizualnej to dla profesjonalnie zarządzanych obiektów bardzo ważne kwestie. Klasyczne potykacze, plakaty i różnego rodzaju ekspozytory reklam poligraficznych nie spełniają już w większości swojej funkcji. Zastępują je najczęściej interaktywne i ruchome reklamy, które są atrakcyjne wizualnie. Samoobsługowy kiosk, który może być wyposażony w ekran o przekątnej powyżej 20” będzie w stanie połączyć wiele funkcjonalności i nieustannie eksponować atrakcyjne treści reklamowe. Możesz na nim reklamować specjalne oferty na pobyt, informować o promocjach (np. happy hours) w hotelowej restauracji lub wykorzystać tę przestrzeń jako „billboard” i reklamować pobliskie atrakcje u lokalnych przedsiębiorców.

Rezerwowanie usług i ofert

Goście, którzy korzystają z obiektu, a chcieliby wykupić dodatkowe usługi lub skorzystać z oferty siłowni czy zabiegów kosmetycznych najczęściej muszą skontaktować się z obsługą. Kiosk samoobsługowy daje im możliwość stałego dostępu do pełnej oferty o każdej porze, bez konieczności przywoływania pracownika recepcji. Samodzielny wybór, finalizacja transakcji czy doliczenie do rachunku to także mniejsze ryzyko pomyłek. Poza standardową ekspozycją oferty system umożliwia wprowadzenie dodatkowych akcji zwiększających sprzedaż (np. posiłki lub zabiegi w pakiecie).

Samodzielny check-in/check-out i płatność

Zameldowanie w obiekcie polega przede wszystkim na udostępnieniu obiektowi danych osoby, która pojawia się w obiekcie. Samoobsługowy kiosk pozwala przede wszystkim na większą prywatność i bezpieczeństwo danych, które podczas tradycyjnego meldunku są podawane w obecności postronnych osób. Powszechnym rozwiązaniem, które wykorzystują kioski samoobsługowe są wielojęzyczne nawigacje umożliwiające szybką i sprawną obsługę obcokrajowców. Kiosk pozwala także w tym samym trybie wymeldować Gości i rozliczyć płatność za pomocą bezgotówkowych form płatności.

Odciążenie obsługi

Współpracę z kioskiem samoobsługowym można swobodnie rozpocząć od wykorzystania go, jako narzędzia wspierającego codzienną pracę recepcji. W momentach największego obłożenia można swobodnie przekierować osoby z kolejki do skorzystania z kiosku w celu zameldowania, wymeldowania czy zakupu dodatkowych usług. Kiosk sprawdzi się doskonale także w roli informatora, który udzieli wszelkich niezbędnych informacji o ofercie obiektu, aktualnościach czy rozmieszczeniu pokoi.

Samoobsługowy kiosk hotelowy - dla kogo?

W naszym kraju, kioski szczególnie kojarzą się z branżą gastronomiczną. Od kilku lat to rozwiązanie wdrażane jest w coraz to większej liczbie lokali gastronomicznych i restauracji. W branży hotelarskiej, rozwiązanie w postaci samoobsługowego kiosku hotelowego może wprowadzić praktycznie każdy hotel, niezależnie od wielkości. Mnogość funkcji sprawia, że każdy obiekt będzie mógł dostosować kiosk pod własne potrzeby. Należy jednak mieć na uwadze, że wdrażając nowoczesne rozwiązania trzeba również przygotować personel do nowego stylu pracy. Na końcu i tak najważniejsze jest zadowolenia Gościa z pobytu i pozytywna opinia o obiekcie i obsłudze.